Bästa kund!

Ranukel

Tack för att du handlar hos K&US!

Har du frågor angående din beställning?

Vår kundtjänst har öppet måndag - torsdag
09.00 - 12.00, telefon 08-714 87 02. 

Det går också bra att skicka ett mail till service@kandus.se



Frakt inom Sverige:

Fraktfritt för beställningar över 1500kr.
(För postförskottsbetalningar tillkommer postens serviceavgift på 45kr.)

För beställningar under 1500kr tillkommer en fraktkostnad på 50kr.

Vid byten bjuder vi på returfrakten. Se rubriken "Byten" nedan.




Frakt utrikes:

För utrikes leveranser betalar du 200kr i fraktavgift.
Vid eventuell retur får du själv bekosta din returfrakt.
Vill du byta färg eller storlek, får du själv bekosta din returfrakt. Vi bjuder därefter på fraktkostnaden för den nya varan.



Betalsätt:

Du kan betala dina varor på tre sätt:

-Klarna Faktura. Du har 14 dagar på dig att betala din faktura som skickas till dig från Klarna via mejl.
Tänk på att kredittiden räknas från det att beställningen skickas, inte från när du hämtar ut ditt paket.

-Bank/kreditkort.

-Postförskott. Utöver fraktavgiften, 50kr, tillkommer postens serviceavgift på 45kr.(Postförskott gäller endast inom Sverige.)



Leveranstid:

Förutsatt att varan finns i lager får du dina varor inom 3-4 dagar. Vi förbehåller oss rätten att det under arbetsintensiva perioder kan ta någon dag extra.

Vi skickar våra leveranser med DHL. Du kommer att bli aviserad via sms. I sms'et finner du information om var och när du kan hämta ut ditt paket.



Byten och returer:

Du har full Bytes- och returrätt inom 14 dagar från och med att du har mottagit din orderbekräftelse.

Din returanmälan och adresslapp finner du i ditt paket.
Du kan även hämta upp returanmälan och adresslappen längre ner på sidan under rubriken ”Returer”.

Alla byten och returer ska skickas till:

K&US
Hornsgatan 1
118 46 Stockholm




Byte:

Vid byten bjuder vi på returfrakten under förutsättning att du använder dig av den medskickade adresslappen.

Ange på din retursedel vilken vara du önskar att byta till.

Det är viktigt att du även vid byte fyller i hela returanmälan med ordernummer, varuinformation och kontaktuppgifter.
Om varan du önskar byta till inte finns, kommer vi att meddela dig och sedan göra en återbetalning eller korrigering av aktuell summa.



Retur:

Adresslappen fungerar som tillfälligt porto när du returnerar en vara till oss. På så vis behöver du inte lägga ut pengar i samband med returen.
Returfrakten (50kr) justeras i efterhand vid återbetalningen av den returnerade varan.

Återbetalning av aktuell summa görs efter att vi mottagit din retur.

Har du valt att betala med faktura, kommer KLARNA att skicka ut en ny faktura med ett nytt belopp till dig per e-post. Du betalar därefter in den nya korrekta summan.



Felaktig vara:

Om du har fått en felaktig vara levererad står vi självklart för returfrakten.
Kontakta då vår kundtjänst så snart som möjligt: telefon: 08-714 87 02. Alternativt mail; service@kandus.se




Med reservation mot slutförsäljning:

Vi har butik och lager i ett. Det innebär att om en kund beställer sista plagget i en specifik storlek och någon samtidigt köper samma plagg i butiken, då är varan slut. Detta trots att kunden kan ha hunnit få en orderbekräftelse.
Det händer väldigt sällan eftersom kassan är synkroniserad med Postorder, men det kan tyvärr hända att det blir ett glapp mellan att kunden i butiken ännu inte betalt och att plagget just i den stunden beställs på nätet.
Om varan trots allt är slut på både lager och i våra butiker, så kontaktar vi kunden snarast möjligt.




Reklamationer:

Vid reklamation av varor köpta på vår hemsida, kontakta oss på telefon: 08-714 87 02. Alternativt mail; service@kandus.se
På K&US strävar vi efter att arbeta ekologiskt hållbart och försöker därför i första hand laga reklamationer i den mån det går. Därefter kommer vi överens med kunden hur vi går till väga för att tillfredställa båda parter.
En avräkning för hur länge varan har använts innan reklamationen kan komma att göras.

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera varor inom 3 år, under förutsättning att det är ett tillverkningsfel. Felet ska även påtalas inom skälig tid från det att det upptäckts.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.



Ej avhämtade paket:

En beställning är ett avtal mellan oss och Dig som kund.
Får vi tillbaka ett paket som ej har blivit avhämtat av dig förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra kostnader, för närvarande 300 kronor.

Vi reserverar oss gällande eventuella prisförändringar av Postens fraktkostnader och avgifter.



Retur- och adressblankett:

För returblankett, klicka här

För adressblankett klicka här.